Co vůbec znamená ona zkratka SEO? Znamená „search engine optimization“. Český překlad můžeme nazvat jako „optimalizace pro vyhledávání“. Zahrnuje postupy, metody a techniky, které mají za cíl dostat váš web na přední příčky vyhledávačů, a tím vám zajistit vyšší návštěvnost. To vše bez použití placené reklamy. Je také velká šance, že vaši stránku tak najdou ti, kteří opravdu hledají to, co nabízíte, tedy máte potencionálně vyšší šanci k prodeji. Správně provedené SEO je nedílnou součástí podnikání a může vám dopomoci k mnohem větším ziskům.
SEO konzultant je tedy odborník, který se touto problematikou zabývá. Sám vypracovává metody a postupy, kterými se snaží dostat vaši webovou stránku na přední příčky u různých vyhledávačů. Základem k tomu je správné použití poměrně velkého počtu klíčových slov, které jsou právě poté obsaženy ve vyhledávání od potencionálního zákazníka.
Takový konzultant dále provádí důkladné analýzy návštěvnosti vašich webových stránek, jejich obsahu a také výše zmíněných klíčových slov. Nedílnou součástí je také analýza konkurence, která může sloužit k úpravě strategie. Vašim cílem je totiž mít lepší pozici ve vyhledávání než konkurence, zaměřená na stejný okruh podnikání. Spolupracuje samozřejmě s dalšími členy SEO týmu. Zpětně hodnotí strategie a po vyhodnocení s nimi pracuje dál.
SEO konzultant by měl perfektně ovládat copywriting, což je vytváření různých reklamních textů a krátkých článků, které se tvoří za účelem zvýšení prodeje vašeho produktu. Znalosti by měl mít i v oblasti technického SEO, což zahrnuje alespoň základní, ale nejlépe pokročilé, dovednosti nastavení webů, hostingů a podobně.
Musí také sledovat nejnovější trendy v oblasti SEO, neustále se vzdělávat a být schopen předávat dále nabyté informace. Více o oblasti SEO se můžete dozvědět na https://www.seoconsult.cz/digitalni-agentura.